fredag 10. august 2012

jeg er ikke religiøs. tror ikke det finnes en gud eller skaper. tror verken på himmelen eller helvetet.
men jeg tror på universet. jeg tror det er meningen at mennesker ikke skal finne ut av alt, at det skal være noe mystisk og uvisst. noe som holder mennesker i gang og vekker nysgjerrighet.
jeg tror vi mennesker er knyttet sammen på en utrolig innviklet måte. at en tanke jeg slipper ut i universet blir mottat og har en innvirkning på andre. man kan jo kjenne når noen tenker på en og jeg får alltid en spesiell følelse rett før jeg får en melding på mobilen og ser på den i samme øyeblikk. jeg tror ikke det er så mye tilfeldig, vi vet bare ikke helheten.
mennesker er jo verdens mest kompliserte dyr, både med hvor selvstendige hvert individ er, men også på hvordan vi har kontakt med hverandre og tenker. instinktene våres er ikke de samme som andre dyr. de er mer eller mindre borte. og vi eier følelser, begjær og kunnskaper som inget annet vesen på jorda.

som aborginerne i Australia kommuniserte med tankeoverføring. lang ute i ørkenen kunne de sende tanker til hverandre om hvor de var. kun hvis de andre rundt var helt stille og de alle var helt åpne mot hverandre. ingen hemmeligheter, ingenting skjult. jeg tror dette må gå i teorien. bare tenk på hvor lite av hjernen vi bruker, en liten brøkdel. vi har bare ikke funnet ut hvordan vi skal håndtere den enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar