tirsdag 7. august 2012

verden


jeg vil reise. oppleve verden. se ting jeg aldri før har sett. kjenne lukter man ikke kan beskrive. se alt det vakre som er der ute. alt det som er nytt. for meg. 

jeg vil se farger i naturen jeg aldri kunne forestilt meg. se dyr jeg ikke hadde hatt fantasien til å finne på. men som lever. der ute i verden. 
føle varmen fra den samme sola skinne på meg, på andre siden av jordkloden. 

jeg vil fly. fly vekk.

jeg vil kjenne verden på hele kroppen. føle hvor stor den er, men likevel så liten. kjenne på det at lille meg kan bevege meg akkurat hvor jeg vil her i den store verden. 
virkelig kjenne på det å dra alene til millioner av mennesker i én storby i India. kjenne på at man aldri egentlig er alene i verden. 
blant så mange, mange flere. 
bare tenk på alle de milliarder menneskene som er der ute. som jeg aldri ser. som jeg aldri vet om eksisterer. som jeg aldri kommer til å vite noe om.
tenk på alle de ansiktene, alle litt annerledes. alle unike. litt utenom det vanlige. som jeg aldri kommer til å se. alle de forskjellige nesene der ute. alle smil som forandrer ansikter ulikt enn meg selv. finner det trist, men også fascinerende. det er umenneskelig og møte alle andre mennesker på jorden. alle forskjellige fra en annen. 

det er så mye jeg ikke vet, men som jeg heller aldri kommer til å få vite. 
skremmende.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar