fredag 15. februar 2013

having a blue day

ikke hatt en av de beste dagene mine i dag så kun holdt meg innendørs.
ender ofte opp på youtube for å finne noe som kan inspirere meg eller få meg i bedre humør.
og fant denne accounten helt tilfeldig, American Hipster.
det handler om folk som virkelig bryr seg om og elsker det de gjør.
og jeg finner det interessant at de finner sine ting blandt andres søppel og
saker folk vanligvis ikke ville hatt, eller sett på som verdifulle.
så gjør de det om til noe kult og moderne, og som også gir en helt spesiell og genuin stil.
disse tre er mine favoritter og anbefaler at dere ser resten av dem på youtube.

den første finner f.eks. ting på dynga, fornyer og moderniserer dem til bruksmøbler.
så enkelt som å gjøre noe gammelt inn til noe nytt,
og fremdeles kunne holde preget av gammel kvalitet og sjarm.




denne tar for seg en dame som henter gamle klær som ingen vil ha, finner de spesielle plaggene
som kan prege en sær stil og gjøre noen unik. viser hvordan hun kan finne et plagg blant
hundre som kan bli favoritt plagget til noen og gi dem en spesiell essens.



den siste tar for seg fotografen Bex Finch som foretrekker å ta bilder med kamraer
med gammeldags film, for å gi dem en glød og origianlitet som nye digitalkamraer
ikke klarer å fange på samme måte.
hun har også en hjemme side her og har en tumblr her hvor hun publiserer fantastiske bilder.





alle disse videoene viser hvordan man kan bygge noe nytt fra noe gammel og gi det en stil som
moderne tider ikke kan produsere eller bygge, for det er slitt og har sin synlige bruk som man
ikke kan få skapt i dag. finne noe unikt fra gamle minner og tider, og gjøre det om til mitt eget,
skal bli det neste jeg skal gjøre/se etter. kanskje jeg finner det hjemme hos besteforeldrene mine :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar